Forskare från Nya Zeeland gästar CEPI om sensorisk modulering

Vy över staden Auckland i Nya Zeeland

Daniel Sutton är forskare från universitetet i Auckland och besöker Lund i maj för att träffa kollegor i CEPI och föreläsa om sensorisk modulering

Välkomen till CEPIs öppna seminarium den 16 maj kl 10.00-12.00 på zoom då vi har terminens öppna seminarium. Genom forskargruppen Psykisk hälsa, aktivitet och delaktighet vid institutionen för hälsovetenskaper har CEPI en Seminarieserie om Psykisk Hälsa. Den bedrivs i en tvärvetenskaplig forskningsmiljö hela sex gånger om året och två av dem är öppna för allmänheten.

Vårens Öppna Seminarium 2023 handlar om sensorisk modulering. Och vad är nu det? I stora drag handlar det om hur vi bearbetar information från våra sinne och kan bli mer medvetna om intrycken för att reglera vårt mående. Såklart berättar Daniel Sutton om grunderna, såväl som att doktorand Klara Forsberg och docent Elisabeth Argentzell tar upp vårt aktuella projekt. Spana in vårt program.

Fjäril som landar på en sten

ÖPPET SEMINARIUM

• Hej och välkomna
  • Sensorisk modulering och psykisk hälsa